تقدیم به *مرجان اهورایی* ،عزیز دگرباشی که نمی‌‌شناختم :

من *اشرف مخلوقاتم* ،وقتی‌ که هزاران سال پیش ، پام رسید به زمین و همه فرشتها واسم سجده کردن.980df3ec55

من *پسر کاکل زریم* ،وقتی‌ که توی زایشگاه از مامانم بدنیا اومدم و بابام بهم لبخند میزنه و از مادرم تشکر میکنه که جلوی فامیل و در و همسایه ،سر بلندش کرده.

من *مامانیم* ،وقتی‌ خانوم معلمای مدرسه ابتدایی منو می‌بینن و یا وقتی‌ واسه اقدس خانوم ،آش نذری که مامانم واسه من پخته رو میبرم.

من *بچه خوشگلم* ،وقتی‌ پسرای سر چهار راه ،دور هم جمع هستن و دارن وقت میکشن و به ریش زمین و زمان می‌خندن.

من *بی‌ . اف* هستم ،وقتی‌ دوست دختری که تازه باهاش آشنا شدم ،با من پیش دوستای دیگش سؤ سؤ میاد.

من *بچه کو __ یم* ،وقتی‌ پسرا و مردای محله‌مون فهمیدن که من عاشق یک پسری بودم که وقتی‌ از نیتم باخبر شد ،رفت و واسه همه جریان رو تعریف کرد.

من *شاهد باز و نظر بازم* ،وقتی‌ توی کتابای ادبیات کهن کشورم ،راجع به خودم میخونم و یا از فلان شاعر و نویسنده ادبیات ایرانی ،چیزی میشنوم.

من *مقصر* هستم ،وقتی‌ پیش پلیس میرم و شکایت می‌کنم که گاهی‌ ،توی خیابون و یا سر کوچه مون بهم توهین و اذیت می‌کنن و حتا یه بار ،چند نفر با ماشینشون منو دزدیدن و مورد آزار قرار دادن.

من *قوم لوطیم* ،وقتی‌ بابام پیش آخوند مسجد محلمون میره و راجع به من ازش کسب تکلیف میکنه.

من *دانشجوی ستاره دارم* ،وقتی‌ مسئولین دانشکده و کمیته انضباطی ،راجع به من حرف میزنن و اجازه تحصیل کردن رو ازم میگیرن.marjanßAhooraee1-300x300

من *غلام شما* هستم ،وقتی‌ بابام اینا با پدر دختری که منو بزور واسه خواستگاریش بردن ،حرف میزنه و چاره خلاص شدن از کارای منو توی زن گرفتنم میبینه.

من *شرم آور و کمتر از سنگم* ،وقتی‌ داداشم داره پیش زن و بچه‌اش از من حرف میزنه و یا وقتی‌ که مامانم از دستم به تنگ میاد و میبینه که من اونی‌ نیستم که همیشه آرزوش بوده.

من *بچه سوسولم* و بهم کار نمیدن وقتی‌ واسه کار کردن پیش صاحب رستوران و قنادی و ساندویچی میرم.

من *پناهنده* هستم ،وقتی‌ که واسه داشتن خود واقعیم ،از ایران بیرون می‌آم و توی یک کشور دیگه تقاضای کمک می‌کنم.

من *صبورم* ،چون بایستی‌ منتظر بمونم که این کشور ثالث ،حرف منو قبول کنه و پرونده منو واسه ساکن شدن بپذیره.

من *مرده* هستم ،چون مثل همیشه برای شادی‌ها ،یا من دیر میرسم و یا دیگران دیر می‌رسن و این چیزیه که تمام طول زند‌گی‌ام مثل یک تیکه از پوست تنم ،همیشه روی شونه هام سنگینی‌ می‌کرده.

من *مرحوم،فرزندی مهربان* هستم ،وقتی‌ که توی اون خونه یی که منو نمی‌خواستن و ازش اومدم بیرون ،برام آگهی ترحیم چاپ می‌کنن و اونهارو به در و دیوار می‌‌چسبونن.

ولی‌ … ولی‌ … ولی‌ حالا من *آزادم* ،چون دیگه روحم میتونه همونی باشه که واقعا هست و میتونه هر کجایی که بخواد پرّ بکشه و هیچ هم نگران اسم و عنوان آئی که دیگرون واسش انتخاب می‌کنن ،نباشه.

آره … من دیشب *مردم* … ولی‌ قول میدم که راز دار باشم و به آواز میوه‌ها در آفتاب گوش کنم … و قول میدم که برای آدمها ،پرندها ،سکوت و سایه‌ها هرگز اسمی به زبان نیارم … دل تنگ نشو … چون هنوز گاهی‌ آب‌ها می‌ریزن پایین و اسبها می‌‌نوشن … چون هنوز نان گندم مثل دیروز خوبه … چون هنوز ،این خورشید می‌‌تابه روی سر هامون ،حتا اگه اسم هامون جور و واجوره … بیا ،بیا که صبحها همدیگر رو صدا کنیم و به این خواب اجازه ندیم که ما‌ها رو از هم دور کنه.524780_557366050969853_1458596065_n

ابی آبی.

فیلم مصاحبه با *مرجان اهورایی* ،وقتی‌ که در ترکیه پناهنده بود :

 

دربارهٔ ebibluenews1

من یک همجنسگرا هستم و از بابت آن افتخار میکنم.
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

